حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

حبیب پیمان

این وبلاگ منعکس کننده نظرات و دیدگاه های شخص صاحب وبلاگ می باشد!

پشیمانی

تذکر:
در نوشته های قبلی گفته بودم که جهت دهندگان در زندگی اجتماعی ما «مسلمان ها»، دانسته و ندانسته ملا ها بودند و هستند.

از روزی که به دنیا آمده و خود را شناخته ام، این را شاهد بوده ام که حجت الاسلام های مانند آقایان توسلی، اسدی و... در شهر کویته پاکستان و آقای محسنی در افغانستان ـ که از جمله علمای سرشناس شیعی به شمار می آیند، مردم را به زنجیرزنی«کارد زنی» فرا می خواندند. امروز بعد از این همه سالها بیان یک واقعیت که آقای محسینی در عاشورای امسال در کابل بیان نموده، نشان می دهد که فضای سیاسی و اقتصادی افغانستان با تمام ضعف ها و کمبوداتی که داشته، یک سلسله استقلال فکری را برای این عده که از جاهای دیگر تغذیه می شدند، به وجود آورده است و اینها را به این باور رسانیده که اگر واقعیت های عینی را بیان نمایند و حتی اگر معاش شان هم از سوی ولایت فقیه قطع شوند، هنوز می توانند خوبتر و آبرومندانه تر در سرزمین شان زندگی کنند.

 

ای کاش اینها وقت تر به خرافات گرایی اعتراف می کردند تا شاید از هزینه های فاجعه باری عقب گردی و جهالت کاسته می شد. اما اعتراف که امروز صورت می گیرد، نیز خیلی ما را به آینده امیدوار می سازد.

 

نوشته ذیل تحت عنوان «انتقاد از زنجیر زنی در روز عاشورا در افغانستان»، برگرفته از وب سایت بی بی سی می باشد که در اختیار تان قرار داده ایم. از دست اندرکاران سایت فارسی بی بی سی تشکر!


شیخ آصف محسنی از رهبران شیعه افغانستان در سخنرانی خود در مراسم ویژه عاشورا از شعیان خواسته است تا در این روز به پیام اصلی قیام امام حسین توجه کنند و از زنجیر زنی بپرهیزند.

این رهبر شیعه افغانستان همچنین برخی مسئولان دولتی این کشور را نیز به تخلف از اصول اسلامی متهم کرد و افغانستان را کشوری خواند که باید بر اساس قوانین اسلامی اداره شود.

آیت الله محسنی، که عمدتا به میانه روی معروف است، در سخنرانی خود در یکی از این مراسم که در مدرسه خاتم النبیین برگزار شد، از زنجیر زنی در سوگ نواسه پیامبر اسلام انتقاد کرد و آن را خرافه خواند.

آقای محسنی ادامه راه امام حسین را در قدرتمند شدن مسلمانان از راه آموزش و پرورش توصیف کرد.

او گفت مشکل اصلی مسلمانان در جهان امروز این است که به پیام اصلی قیام امام حسین توجه نکرده اند و به همین دلیل نیز به نظر این رهبر شیعی از قافله تمدن عقب مانده اند.


خرافات
آقای محسنی گفت: "حسین از ما خواسته بود که سوگواری کنیم و یا با قمه و شمشیر پشت خود را سوراخ سوراخ کنیم؟ یا با شمشیر و با زنجیر سر خود را سوراخ کنیم که خون بریزد؟ کل این ها من درآوردیهای من و تو است. خرافات هستند این ها."

'سوراخ سوراخ'
آیت الله محسنی
 حسین از ما خواسته بود که سوگواری کنیم و یا با قمه و شمشیر پشت خود را سوراخ سوراخ کنیم؟ یا با شمشیر و با زنجیر سر خود را سوراخ کنیم که خون بریزد؟ کل این ها من درآوردیهای من و تو است. خرافات هستند این ها
 
آیت الله محسنی
او افزود:" پیام را بگیرید. ما باید در دنیا عزیز زندگی کنیم. "

این رهبر شیعه افغانستان گفت: "کشورهای ما مورد استثمار قرار می گیرند؛ سرزمین های اسلامی مورد استعمار قرار می گیرند؛ جنگهای تحمیلی برای گرم کردن بازار فروش اسلحه در میان ما و شما واقع می شود. این در شان مسلمان نیست. چرا ما امروز در صنعت ترقی نکنیم؟ چرا ما امروز زیر بار قرضهای خارجی برویم؟ چرا دانشگاه ما هنوز دانشگاه مرده است؟"

انتقاد آقای محسنی از زنجیر زنی در مراسم عاشورا در حالی مطرح می شود که در بیشتر تکیه خانه های افغانستان مراسم سوگواری روز دهم محرم با زنجیر زنی همراه است. این زنجیر ها که تیغ های کارد مانند کوچکی در قسمت پایانی آنها وصل است عمدتا سبب جراحت و خون ریزی می شود.

این رهبر شیعی افغان همچنین گفت افغانستان دارای نظام اسلامی است و از برخی مسئولان دولتی این کشور انتقاد کرد که در مراسم و محافلی که از سوی خارجی ها برگزار می شود به نوشیدن مشروبات الکلی مبادرت می ورزند.

سخنرانی آقای محسنی در مراسم عاشورا به گونه سخنرانی های دیگر این رهبر شیعی توام با نصایح به مردم به پایان رسید- نصایحی که از مردم می خواهد تا برای سلامت جامعه فعالیت های دولتمردان را عمیقا زیر نظر داشته باشند.

مراسم ویژه دهم محرم که مصادف به شهادت امام حسین نواسه پیامبر اسلام است همه ساله در افغانستان با سخنرانی ها و محافل نوحه خوانی و سوگواری برگزار می شود.

نظرات 13 + ارسال نظر
شکرالله چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 11:54

البته من شخصا مخالف همچو خرافات هستم ولی متاسفانه امروز در باکستان و افغانستان و حتی عراق از این مسله بیشتر برای تثبیت هویت و یا قدرت مورد استفاده فرار می گیرد و همین به یک رسم تبدل شده است من همین حا در نیت کیفی در کویته شنوای خواندنی کاردی هستم

ع ترکمنی چهارشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 21:20

آقای پیمان سلام.
درست است که خرافاتی چون زنجیر زنی در تمام جوامع شیعی تبدیلی به یک فرهنگ شده است اما در ارتباط به سخنانی آقای شیخ آصف محسنی این ره باید گفت که ایشان مدت ها قبل به در جه ایت اللهی رسیده بود اما چرا امروز چنین گپ ها ره ابراز میدارد؟ بعقیده من ایشان تفکری خود ره تغیر نداده بلکه مطابق به شرایط روز و اینکه چطور میتانه خود ره دوباره در جامعه مطرح بسازد اینگونه سخنان ره ابراز میکند.
با سابقه ای اعلان جهاد و مرتد دانستن هم مذهبان خود چون بابه مزاری و اتحاد با فندامینتالیستها و تندرو های چون سیاف و اخوانیهای چون مسعود و ربانی نمیتوان به حرف های عوام فریبانه این رقاصه کهنه کار سیاسی اعتماد کرد چون ایشان همیشه در مسیری باد حرکت میکند تا در راستای بیان حقیقت.
موفق باشید.

حبیب پیمان پنج‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 12:09

سلام آقای ترکمنی عزیز!

من کاملا با شما موافقم. حرف من هم همین است. اینها تا زمانی که از جاهای دیگر معاش می گرفتند، این گونه حقایق را بیان نمی کردند... و حالا که از داخل کشورش «پارلمان» می توانند نان شان را تهیه کنند، حرف های دل خود را می زنند.

خوشی من در این است که کشور ویرانه ما با تمام ویرانی های خود توانسته یک تعداد را به این باور برساند که اگر نوکر ایران نباشند هم می توانند زندگی کنند...

دوم اینکه به قول معروف، هروقت از گمراهی بیرون شوی و به هوش بیایی، فایده است. این نیز یک خوشی است!

وحید پیمان یکشنبه 7 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 08:28 http://www.heratblog.com

همانقدر که از گفته های محسنی خرسند شدی من نیز خرسند شدم.
هم تخلص عزیز !

من نوشته ای دارم که خواهان نظرت در این باره هستم

باچه آزره پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 07:02 http://www.bacheazra.blogfa.com/

سلام دوست گرامی پیمان
درین مورد بیشتر حرف جناب ترکمنی بجاست
به ارتباط نقض تعهد دولت ایران در قبال عودت مهاجرین مطلب کوتاهی دارم وچشم براه حضورشما
موفق باشی

فاطمه پنج‌شنبه 11 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 16:54 http://afghane.persianblog.ir

سلام برادر خوب!به خانه گرم تان قدم زدم مثل همیشه گرم بود وگرم بود.وگرم است.نوشته های مفید تا نرا خواندم.
امید در ایام سفید وبرفی لحظه هایتان مملو از خوشی وشادمانی باشد وایام تان سبز وبهاری .
بدرود

رفیع جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 09:32 http://asd

اگر شما از کاردی زنی می ترسید چرا دیگران را منع می کنید .
درین جا کویته که ما میان وهابی ها و سنی های تندرو قرار داریم با کاردی زنی حد اقل بر روحیه آنها تاثیر خواهیم گذاشت تا به فکر این نیافتند که شیعیان روح ضعیف دارند .

مدیریت سایت بند امیر جمعه 12 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 17:32 http://www.bandamir.com

دوست عزیزم جناب آقای پیمان سلام
راستی دوست عزیز - نظر شما در باره ( متمرکز کردن مطالب وبلاگ ها ) چیست ؟
شما چه فکر می کنید؟
در راستا بهتر شدن این طرح شما چه پیشنهاد وراه کار هایی مشخص دارید ؟
پیشا پیش از حضور سبز تان تشکر می کنم

*.¸.*´
¸.•´¸.•*¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ .•´ ¸¸.•¨¯`•
_____****__________****
___***____***____***__ ***
__***________****_______***
_***__________**_________***
_***__ممنون ازحضورسبزتان____***
_***_____________________***
__***___________________***
___***_________________***
____***______________ ***
______***___________***
________***_______***
__________***___***
____________*****
_____________***
______________*
مدیریت سایت بند امیر

مهرانگیزساحل دوشنبه 15 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 10:50 http://mehrangeez.blogfa.com

سلام پیمان عزیز ......آمدم تااز دلخانه ی شما دیدن نمایم .مطلب خوبی را گذاشته اید . ایام بکام تان باد / بامحبت .

محمدحسین فیاض سه‌شنبه 16 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 06:16 http://nayzar.com

سلام وعرض ارادت!
در سایت نیزار با مطالب جدید به روزم. به امید تشریف آوری وارائه پیشنهادات وانتقادات سازنده تان

صرافی سروری برادران چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1387 ساعت 17:11 http://www.sarwari-exchange.blogfa.com

سلام...! ما به عنوان یکی از پیشروان حرفه صرافی در بازار معاملات کشوری ناروی ،با بهره گیری از کادر افراد مجرب، توانسته ایم بهترین سرویس ممکن را به مشتریان عزیز خود ارائه کنیم

صرافی سروری برادران همواره به بهبود سرویسهای خود و رفاه حال مشتریان گرامی اندیشیده است ، لذا به منظور ایجاد تنوع بیشتر در خدمات ارزی و پاسخگویی به نیاز تمامی افراد به اینگونه خدمات، تلاش گسترده ای را در جهت توسعه سرویسهای خود به عمل آورده است

صرافی سروری برادران مفتخر است سرویسهای مختلف را در حداقل زمانی ممکن وبا شرایط قابل اطمینان به مشتریان خود ارائه کند؛ این در حالیست که بیش از 100000 مشتری در سرتاسر دنیا از سرویسهای صرافی سروری برادران استفاده میکنند

ما هر انچه را که شما در معاملات ارزی خود نیاز دارید به شما عرضه می داریم؛ و موفقیت کنونی ما در صرافی سروری برادران گویای این حقیقت و وابسته به ارتباط صمیمانه ما با مشتریانمان می باشد. لذا با افتخار می توانیم بگوییم که ما همیشه برای شما اطمینان خاطر را به ارمغان می اوریم

در صرافی سروری برادران ، انواع خدمات گسترده مالی با بهترین قیمت موجود در بازار به مشتریان عرضه می گردد؛ دفتر صرافی ما در کشوری ناروی علاوه بر خدمات معاوضه پول سایر سرویس ها از جمله انتقال پول به نقاط مختلف دنیا را ارائه می دارد همکاران ما در طول مدت روز آماده پاسخگوئی به سئوالات ارزی شما هموطنا میباشد
تلفن دفتر 004776072913 موبایل 004799253985 فاکس 004776072914

خودم یکشنبه 24 آذر‌ماه سال 1387 ساعت 11:40 http://Www.youporn.com

سلام برای تمامی شما عزیزان
محسنی یک خر است او می خواهد مردم هزاره را به دور خود جمع نمایید و به درجی شهید استاد عبدالعلی مزاری برسد ولی او به خاک پای شهید مزاری هم نمی رسد چون او لوده و خرکوس و کوسمادر است چون در طفلی خود کون داده است این شیخک محسنی لوده و بی شعور شما

[ بدون نام ] جمعه 11 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 09:56

چقدر جالب است این که نویسنده تمام سعی خود را کرده است که مثلا اصول نگارش خبر را رعایت و کند خود را طرفدار نشان ندهد و از این رو هی می نویسد که رهبر شیعیان و از این نوع ها.. اما همین آدم به خود یک بار حق نداده که اندکی بپرسد که نظر ایت الله در گذشته چه بوده است. شما اگر کمی با آیت الله محسنی آشنایی داشته باشید خوب می توانید درک کنید که ایشان سی سال پیش در مجله ی برهان موضوع تیغ زدن و آسیب رساندن به بدن را مطرح کرده است و مخالفت خود را اعلان کردند. اما چرا اکنون این موضوع رسانه ای شده است؟ واضح است: یکی گسترش رسانه ها و و دیگری اینکه تلویزیون تمدن که صحبت های ایشان را پخش می کند؛ اگر این دو موضوع نمی بود شاید شما تا کنون هم به این نظر می بودید که ایت الله با تیغ زدن موافق هست. خدا همه ی ما را به راه راست هدایت فرماید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد